June 13, 2008

Cinta (i)

Tanya aku
bahagia itu
apa rasanya
dan jawabnya
setiap hari
jatuh cinta
ulang-ulang denganku.

Dia tanya
bahagiakah aku
bersamanya
aku menjawab
aku hari-hari
jatuh hati
dengan dirinya.

Soal jawab kami
kini ada noktah
cinta dan bahagia

Sarah Mohd Shukor
2.54 am
13 Jun 2008
Moscow


Nota: Ada yang bertanya, kenapa melankolik sangat sajak yang lalu. Jadi ini sambungannya. Setiap yang melankolis itu mestilah ada pasangannya yang romantis. Huu... jiwa-jiwa pula. Sudah sudah. Jangan fikir yang tidak-tidak. Semua yang saya tulis langsung tiada kaitan dengan diri. Saya ni menulis ikut suka hati =)

3 comments:

Shahril Hisham said...

"cinta dan cintailah
aku tanpa sebab..
kerna jika
aku dicintai bersebab
kelak nanti
akhirannya tanpa sebab.."

sekadar lontaran idea untuk puisi sarah selanjutnya.

menarik puisi sarah

Anonymous said...

sarah oh sarah, biar betul ni awk lukis, mmg kaw kaw kartunis dah ni, dengan tamannya, dengan bunga2 nya, orangnya, pokok kering lg byk, tiang2 lampu yang ada 4 bijik, batu bata.. sajak chenta ni entah hape pasal nya lah tgh2 exam sajak chenta pulak kuar nya dia ni.. haha

Sarah Mohd Shukor said...

Bro Ashar:
wah. bro mmg pandai berpuisi jgk ye. dr hari tu sy sedar bro byk lontarkan ayat dlm bentuk puisi :) jawab balas dr sy:

cinta itu datang dengan tawa
jadi tawar
bila semuanya bahagia
tiada ujian melanda.

cinta itu datang dengan air mata
jadi segar
bila adanya suka duka
menguji setia.

cinta itu ketawa dan air mata
hilang tawa berderailah tangis
hilang tangis tersemailah kasih.

Yasir:
yg ni mmg bukan sy lukis. pakcik google bg pinjam. sy pun pinjam la letak di sini. sajak chenta dtg tiba2 sbb ada org tanya, yg sajak dulu tu sy putus cinta ke. hehe. lucu betul. takde chenta hatinya, nak putus apa kebendanya kan. awk penah rasa jatuh cinta dgn org yg sama berkali-kali? jawab-jawab :D