December 12, 2008

Nyah!

Wahai kisah setahun dulu
nyahlah kau dari sini
kau tak diperlukan lagi.
Aku bukan main-main
benci aku melihat kau memusing.

Aku serius berkata-kata.
Aku ada terompah kayu
yang boleh kubaling padamu.
Biar benjol.
Biar semua tahu itu kau yang dulu.

Kau yang memperbodohkanku
dan
aku yang diperbodohkanmu.


Sarah Mohd Shukor
12 Disember 2008
Moscow

Nota: Sajak bodoh-bodoh pertama saya. Seronok juga menulis tanpa mematuhi syarat sastera begini. Pantulan jiwa sungguh. Sajak bodoh-bodoh sesungguhnya adalah sangat jujur.

5 comments:

Hafizuddin Awang said...

andai kisah bisa berperi,
tiadaku perlu berteka-teki..

apakah cerita tahun lepas??? nak tau. huhu.

Anonymous said...

Salam,
Sajak-sajak bodoh memang sangat jujur :)

Sarah Mohd Shukor said...

Judin:
Amboi la hai. Gosip cepat aje dia yek. Hehek.

Kak Cinta:
Jadi jujur sebab pakai tulis sesedap rasa tanpa wibawa tatabahasa dan syarat perincian. Huhu. Sekali baca terus boleh cerita panjang lebar. Hahaha.

Anonymous said...

SALAM...

SETAHUN TAK NYAH-NYAH...???

LAMA NYA...!!!

Anonymous said...

SALAM...

SETAHUN TAK NYAH-NYAH...???

LAMA NYA...!!!